Salı, Mart 20

DERTLERİ AZALTMAK İÇİN DERTLERE SAPLANIP KALMAMALI

Dervişin biri şeyhine gelir.
_Şeyhim der.Aklıma gelen kötü düşüncelerden kendimi kurtaramıyorum der.
Şeyhi derki!_ Oğlum git dışarıdan bana bir avuç rüzgâr getir.
Derviş dışarı çıkar. Derki kendi kendine; olurmu nasıl olur nasıl rüzgârı tutabilirim? der geri şeyhinin yanına döner.
... ... _Yapamıyorum efendim der.
Şeyhide ona cevaben: Evladım nasıl rüzgârı avuçlayıb getiremiyorsanAklına gelen her türlü düşünceleride silip atamazsın! Ama ne zaman böyle bir düşünce gelip seni dürttüğünde ona uymazsan hayır dersen zarar gelmez.İyi düşün iyi ol gecmişini unut! geleceğe dönük ol.İnsan değişimini kendinde yapmalıdır. En kötü zamanlarını unutup rabbine sığınmalı rabbinden geleceği için afiyet istemelidir.
Şiir.
Üzünsen düşünsen ne yapabilirsin
Sabırdan metanetten başka elden ne gelir
Her şeyi imtihan bil haktan gelene razı ol
Göreceksin bir kapı kapanır bin kapı açılır gelir